Projekt Om Te4 Elever Handledare

Benjamin Bergstrand

Om mig

Hej, jag är Benjamin Bergstrand och jag kommer från Åsljunga. På Te-4 har jag lärt mig att arbeta med programmering i ett gruppformat. Det jag gillar allra mest är spelprogrammering som ni nog kan se på mina projekt, dels har jag hållt på med rätt så mycket modelering i Blender för att skapa spel objekt. Håller på med att komma in på en spelprogrammerings utbildning till hösten, men kommer att söka jobb under sommaren för jag vet inte än om jag kommer in på utbildningen.

Mina projekt-bidrag

Infoskärm

  • Skånetrafiken API ansvarig

Run N Jump

  • Gruppledare

  • Utvecklare

  • 3d-modelerare

React

  • Back-end utvecklare

Individuellt projekt

Mitt projekt för det individuella arbetet var att skapa basen för ett Real-time-Strategy Spel i Unreal Engine 5. Spelaren kan välja en enhet genom att klicka på den eller dra musen över flera stycken, och sen säga åt den vart den ska. Vi fick dessutom en hel vecka till att arbeta vidare på projektet så jag tänkt få med lite resurshantering då. Man kan se att enheten går till ett visst objekt och sen till ett annat, sen kan man se räknaren gå upp i det högra hörnet.

Examensarbete

Till mitt examensarbete försökte jag jämföra nybörjarvänligheten mellan Unreal Engine 5 och Unity. Min valda metod var då att skapa ett fps spel och sen jämföra hur utvecklingen gick. Till vänster kan ni se mitt spelet som skapades i Unity. Det är rätt så basiskt med att spelaren kan röra sig runt och skjuta med sitt vapen, samt finns det en AI som patrullerar runt och anfaller spelaren om den kommer för nära. Sen lyckades jag dock inte göra färdigt spelet i Unreal. Detta var på grund av att jag körde in i en vägg när jag försökte lägga till ett skjutvapen för spelaren.

Rapport

Certifikat

Följande certifikat har jag tagit

Kontakta mig gärna på linkedin eller kika på några av mina projekt på github!